< div id=”header ”>< / div>

fredag 26 januari 2018

Jag söker tvåa på Brunnsberg - väntetid 12 år i bostadskön !


1998 var senaste gången jag var skriven på Brunnsberg i Varberg hos morsan.

När morsan gick bort ville jag ta över hennes tvåa med balkong. Nej det gick inte sa de för du har skulder hos Varbergs Bostad AB och är inte välkommen hos oss som hyresgäst. Skam den som ger sig jag är uppsatt i bostadskön sedan fyra år tillbaka och söker en tvåa samma som morsan hade.


Min skuldsanering som min skuld ingår i är jag klar med mars 2019.
Nej jag har inte klarat att betala min bostadsskuld innan dess.

Hyresnivån är rimlig om jag skulle få en lägenhet som jag flyttade från och betänk att området fått 20 år till på sig på nacken. Huset jag lämnade 1998 byggdes 1956 och står kvar.

Men något har hänt sedan valet 2014. Kötiden för att få en bostad där jag bodde för 20 år sedan har förlängts. Det som var 10-års kötid 2014 är 12-års kötid idag 2018.

Just nu är jag nyinflyttad på Malmgatan i Varberg och det är en form av kontrakt som kvarstår så länge jag har skuldsanering. Men vad händer mars 2019 slänger de ut mig på gatan då?

Inga kommentarer: