< div id=”header ”>< / div>

onsdag 1 november 2017

Jag har betalt medlemsavgiften till Miljöpartiet de gröna !


När alla andra går ur går jag med Miljöpartiet. Jo jag ville inte betala via autogiro vilket ledde till att jag ströks från medlemsregistret i MP och betraktades som "politisk vilde" för ett år sedan då jag vägrade lämna mina uppdrag.

Det har varit en del tvister mellan mig och Miljöpartiet lokalt och här kan nämnas byggandet av ett parkeringshus och skövlingen av Kapsylparken och hanteringen av Södra Trönninge. Samt inte minst byggnation i Brunnsbergsskogen.

Vid tidpunkten jag inte ville betala avgiften var det också intern strid inom Miljöpartiet på riksnivån där de "fyras gäng" florerade Carls Schlyter, Valter Mutt, Annika Lillemets och Jabar Amin och en märklig hantering av dessa personer i riksdagsgruppen.

Varför betalar jag medlemsavgiften?

Det finns flera orsaker. Dels har jag efter sondering bestämt att har jag valda uppdrag under Miljöpartiet vore det dumt att sitta som "politisk vilde" eller ansluta sig till ett annat parti. Så länge jag har uppdrag går det heller inte att kandidera för något annat parti men samtidigt är motståndet MOT mig såpass internt att det inte är någon idé att kandidera.

Det innebär inte att jag tas emot med öppna armar det kanske redan sätts igång ett uteslutningsärende mot mig vad vet jag? Jag har inte lovat delta i någon valrörelse men vill naturligtvis ha det inflytande alla medlemmar är berättigade till.

Inga kommentarer: