< div id=”header ”>< / div>

lördag 21 oktober 2017

Åsiktstyckare och lobbyister se till nu att bli nominerade hos något parti inför valet !


Att vara politiskt obekväm är jag van vid. De flesta tillhör ju tysta majoriteter och tycker ingenting eller har en bestämd åsikt vad jag ska tycka.

Häromdagen kallades jag för SVIKARE av en SD då jag inte stödde en SD-motion som var uppe i min nämnd. När jag fått igenom en motion (ihop med SPI) om begränsade zoner och seniorkort för 75 + efter fyra års idogt kämpande är gränsen för högt satt. Den ska gälla från 65+ tycker någon förmodligen socialdemokrat.

Jag vet inte vad olika lobbyister TROR de kan påverka genom mig men jag är ganska tydlig med vad jag vill med mitt politiska engagemang och vill se resultat av det. I riksdagen finns det en REGERING just nu och jag skiter fullständigt i om vad som sker om någon av oppositionens fem budgetar skulle gå igenom. Det är för mig helt ointressant. DE tvingas att anpassa sig sedan till vad som gäller.

Detsamma gäller lokalt Alliansen plus MP styr i Varberg och det är deras budget som kommer att gå igenom i kommunfullmäktige sedan får andra tycka vad de vill om det.

Jag har lagt fram åsikter och synpunkter i både bloggform och på facebook om ditt och datt som inte stämmer med styrets genomförda förslag. De kan ligga från olika håll men framförallt vad JAG TYCKER.

Det är först när åsikter i organiserad form samlas det kan bli allvar av
.

Jag har för avsikt att bli ännu tydligare med vad jag tycker och tänker framöver vilket kommer att reta en del
. Inte minst sedan det kommer att bedrivas en tuff valrörelse framöver. Men de som är lobbyister vad jag ska tycka och tänka borde själva pröva på att nomineras till politiska listor så ska jag hjälpa dem på traven med vilka frågor jag vill ha igenom.

Inga kommentarer: