< div id=”header ”>< / div>

torsdag 27 april 2017

Följetongen kv Åkaren går vidare i Varberg med nya floskler från ledande politiker !


Följetongen Åkaren går vidare i media (jag bor ju i huset)

Högsta kommunalrådet Ann-Charlotte Stenkil (M) i Varberg uttalar sig att hon ska fixa min SITUATION och de andras som bor i huset.

"Vi vill ha hjälp att lösa situationen för dem som bor där. Fastigheten skulle kunna förädlas och förtätas, säger Ann-Charlotte Stenkil."

Att bo i ett hus som är en politisk fråga förunnas inte alla men detta huset jag bor i har varit en följetong i olika sammanhang i många år i de politiska instanserna. Floskler delas ut på löpande band och något helhetsgrepp har aldrig gjorts.

Frågor och interpellationer har ställts till miljönämndens, servicenämndens- , socialnämndens och kommunstyrelsens ordförande genom åren ang kv Åkaren och samma standardsvar eller icke-svar från alla oberoende vem som svarat.

När det gäller att lägga friidrottshall 147 miljoner ute i Trönninge var det högprioritét på detta. Vad gäller kv Åkaren gjorde politikerna som strutsen de stoppa huvudet i sanden så hoppades de att ingen såg dem.

En sak har jag lärt mig: Sluta tro på politiker de snackar bara en massa skit och smörja oavsett om det är miljöpartister, centerpartister eller moderater i Varbergs kommun. Dessvärre tillhör de samtliga nuvarande majoritet som säger att de styr.

Inga kommentarer: