< div id=”header ”>< / div>

tisdag 12 april 2016

Stiltje hos MP Varberg !


Miljöpartiet i Varberg befinner sig i ett vacuum efter senaste årsmötet.

Jag inväntar att se protokollet justerat och utlagt innan jag kan skriva mer om det som avhandlades där.

Jag har uppfattat att det förekommer en interimstyrelse bestående av två personer men de är ju inte utsedda innan protokollet är justerat.

Under tiden förekommer det politiskt arbete i nämnder och lokalt. Jag ska delta i alliansgruppen i kultur och fritid fast jag hoppat av alliansen i Varberg.Intressanta frågor är damen med väskan och yttrande över cykelplanen som ska antas.

Kongress är på gång i Karlstad men inget lokalavdelningen puffar speciellt för.På regionnivå har avhållits årsmöte och nya människor har valts till uppdrag.

Regionindelningsfrågan ska upp på ett särskilt möte 17 april.

Kommunfullmäktige har månadsmöte den 19 april.Speciellt intresserad är jag av en S-motion om profilboende där JAG stödjer motionen men det gör INTE Miljöpartiet.

Inga kommentarer: