< div id=”header ”>< / div>

måndag 17 augusti 2015

Självklart ska Stadsmissionen få annonsera hos SL när politiska partier får det !


Reklam eller kampanj följs av motreklam? Ja vad gäller när SL i Stockholm tillåter reklam med politisk framtoning?

Jag anser att politisk reklam inte har i kollektivtrafiken att göra men sedan har vi all annan reklam som tillåts som inte alla gillar. Huruvuda man tycker si eller så om SD:s reklam är det ganska smart av Stadsmissionen att svara med motreklam på samma ställe.

Det är dock lite ordkrig och frågan är var ordkrigen ska hållas? Det är väl redan inflation på twitter och facebook med den varan.

Möjligen bör det finnas lite fingertoppskänsla hur mycket propaganda och reklam ska få bre ut sig.

Jag får massor av reklam varje vecka och viss reklam vill jag ha. Men frågan är vem är det som betalar för reklamen? Skattebetalarna, sponsorer eller konsumenterna.

Sedan finns det massor av personer jag stöter mig på hela tiden. Kan jag kunna undvara dem eller slå dem på käften om jag inte gillar deras stil eller vad de uttrycker?

Nu kanske första vågen kommit av sig av SD:s reklamkampanj. Men det är ingen hemlighet att de vill förbjuda tiggeriet och det är ingen hemlighet att partierna är ganska slätstrukna att göra något åt det.

Det är heller ingen hemlighet att Stadsmissionen faktiskt är en organisation som gör något. Men deras reklam anses av SL vara provocerande? Varför det frågar jag mig?

Inga kommentarer: