< div id=”header ”>< / div>

tisdag 8 juli 2014

Boråsarna har tagit över Varberg och politikens centrum härstammar från Hunnestad!

Jag kände att 1 juli i Varberg började en ny era. MP:s humana flyktingpolitik trädde i laga kraft. En partikamrat till mig vågade gå ut offentligt med sitt vittnesbörd. Numera lokal kändis i en turistort där det värsta vi vet är boråsare.

Boråsarna har nu integrerats i kommunen och finns lite överallt. Själv är jag mulatt då halva min släkt härstammar från "ullhararna" men född i Varberg som kommunrådet Jörgen Warborn som ställer upp som moderat riksdagskandidat och vårt ledande kommunråd. På morfars sida härstammas det från Hunnestad och det gör det på hans sida också. Birger Svensson som en gång startade Monark. Det gäller att hålla reda på sina rötter och jag som är av blandras men med 14 år på cykelfabriken likt det andra kommunrådet Jana Nilsson samtidigt. Rena inaveln i varbergspolitiken alltså.

Nämnde jag att ett fd kommunråd centerpartisten Ingemar Andersson kommer från Blixtorp gränsande Hunnestad (noga)och där bor en med ullaharestatus (släkt) till i Blixtorp ettan på MP:s kommunlista Stefan Edlund. Ja rena inaveln alltså.

Historiskt var järnvägen Varberg- Borås den första järnvägen och societén i Varberg byggt på boråsvirke. Nog hade de bestämt sig tidigt att ta över Varberg boråsarna. Men massinvandringen från Borås blir bara värre på sommaren och det är val i höst. Vem vågar göra sig ovän med ullhararna i Varberg? De handlar ju på Gekås grundat av Göran Karlsson en typisk ullhare. Nej nu får det vara nog med utveckling i Varberg för annars blir ju de riktiga äkta varbergarna i minoritet.

Inga kommentarer: