< div id=”header ”>< / div>

lördag 1 juni 2013

MP har tappat den gröna ideologin att göra något åt förorterna!

Anonymiteten på bild
Hur det står till i förorten har jag hitills betraktat som något andra får bry sig om. Jag har fullt upp med mitt och kan väl konstatera att min stadskärna i Varberg hamnade på bronsplats efter vinnaren Västerås (nyligen kongresstad för MP) och Örebro.

Anonymiseringen i samhället, tillhörigheten och identiteten VI och DOM kan växla. Det värsta jag vet är när det sätts en stämpel. Lever du själv i en superindividualistisk tillvaro i din egen pseudovärld tror jag de flesta slår ifrån sig. Det gäller att vara respekterad för den du är oberoende av ursprung, kön, ålder och annat påhitt som tjafsas om i media, nätet och i debatten..

Här bor vi som sköter vårt

Service för ressugna
Har man från början som jag varit uppvuxen i en barnrik stadsdel med mångkulturellt inslag, småbutiker i området, närhet till natur samt kontaktyta till närliggande landsbygd, industrier och staden där du har hela konceptet inpå dig.

Men det var DÅ det. Folkhemmet och min stadsdel utan jag tänkte på det dominerades av att socialdemokraterna var det dominerande partiet de röstberättigade på. Idag bor jag i centrum företrädes en borgerlig del där moderaterna är väl företrädda. Inte konstigt det har bara byggts bostadsrätter i min närhet i stort sett. Folk som har pengar, folk som reser och Forex har öppnat bank här.

Om jag träffar på någon från våra stadsdelar är det inte i partilokalen MP har lika centralt som jag bor. Våra ledamöter bor alla ocentralare än mig. Vi har heller ingen typ "Mehmet Kaplan" som liksom jag en gång som gruppledare för MP iaf lokalt i fullmäktige kan företräda en stadsdel ur miljonprogrammet som "deras företrädare".

När jag läser i SvD att statstvetaren Johan Hinnfors menar att Mehmet Kaplan inte har någon riktig linje, är suddig och inte kunde koppla till den gröna ideologin blir jag lite beklämd. Jo ett parti som ägnar sig åt arbetslinjen och har som lösning att alla ungdomar ska ha sommarjobb är nog MP lite ute och seglar.

Gröna Sörse i Varberg
Själv tog jag ett konkret grepp på "min tid" som "maskrosbarn" i miljonprogrammet och lade in en motion om att "kretsloppsanpassa vårt bostadsbolag".Ja kretslopp det som numera är förlegad tanke och som miljöpartiets kongress avfört nyligen. Motionen gick igenom och idag sprudlar hela VBAB av grönt tänkande. 

2 kommentarer:

Anonym sa...

Intressantast är att kaplan vann billiga poäng på sommarjobb till alla i området. något som redan alliansen haft som linje sedan länge.

att kombinera fri invandring med landets klimatmål och ekologisk balans är omöjligt. detta inser alla med minst ensiffrig iq utom just de som kallar sig miljöpartister

Börje E sa...

Anonym påstår att alla miljöpartister har mer än ensiffrig iq och det tror jag nog är riktigt, men demonstrerar sin ensiffriga egna iq genom sin koppling mellan invandring och klimathot.