< div id=”header ”>< / div>

torsdag 14 mars 2013

Tack och adjö miljöpartiet inför valen 2014!

Jag har inte varit på något lokalt årsmöte på två år med Miljöpartiet i Varberg. En avdelning jag var med och grundade 1982 i Varbergs Idrottshall en gång.

Jag har satsat min kraft på sociala medier men har som ersättare hoppat in i kommunfullmäktige då och då och varit med i kf-gruppen till och från. Det är meningen att jag ska dra mig ur miljöpartiet hade jag tänkt och tar inte på mig några uppdrag eller uppgifter nu mer än jag är utsedd till en av protokolljusterararna för årsmötet lokalt.

Det är för tidigt att säga hur framtiden ser ut för MP i Varberg då mycket hänger på vad som kommer att hända framöver. Jag finner dock inte att jag har någon plats i partiet längre så långt är klart. Jag har gjort mitt i MP och trivs bättre som oppinionsbildare. Dessvärre fick jag inte den plattform jag ville ha i regionpolitiken genom att man kuppade ner mig på listan trots att det var där jag ville göra min satsning.

Jag stod på alla tre listorna på de tre nivåer som fanns inför valet 2010. Jag var med i styrelsen MP lokalt, styrelsen i MP regionen och i regionens valberedning. När jag blev utkryssad i valet lokalt 2010 hoppades jag på en nämndplats som partiet förhandlat sig fram till men så har icke blivit och då förstår jag att jag tydligen inte är populär internt trots att jag är suppleant för fyra kf-ledamöter.

Så jag säger tack och adjö till MP. Jag är fortfarande kvar som ersättare i kf och autogiro drar medlemsavgift men känner att det nu är dags att tala om att jag inte har mer politiska ambitioner i det partiet framöver

Inga kommentarer: