< div id=”header ”>< / div>

söndag 17 mars 2013

När arenan bygger upp valspelet får pöbeln lämna scenen!

Nu rycker S ifrån M och som Hans lilla gröna skriver i sin blogg kanske det blir MoS om bara S får hålla i taktpinnen. Uppenbart är S också har ett intresse att medborgarlönförespråkare inom exempelvis MP som jag inte ska se ljuspunkter i någon borgerlighet utan hållas kort. Läs Schlaugs blogg hur rädda man är inom S att softa ut a-kassan och blanda ihop den med medborgarlön.Ingen risk det har MP avfärdat så där finns ett lydigt stödparti då något stort inom socialförsäkringsutredningen inte finns något som antyder om medborgarlön.

Moderaterna vill att vi med försörjningsstöd ja med inkomster som inte har inkomst som täcker ska ägna oss åt aktiviteter ja annars sänks stödet. Förmodar att andra partier trivs när M tar på sig pådrivarrollen där men har tidigt hört hur vissa inom S njuter av detta att vissa har arbete, vissa har lönebidragsanställningar och pöbeln de inte vill ta i tång får ägna sig åt aktiviteter. Jag känner mig inte ett dugg säker på S då de delegerar till slutna rum, arbetsförmedlare, socialsekreterare och andra S-märkta att delegerat genom sekretess ta hand om "besvärliga individer" såna som jag. Vi har ju inte ens facket bakom oss.

Nu gäller det att gilla läget och förstå att partierna drivs av skilda "ideologier". Trivilaliteter för andra handlar om sånt som är viktigt för mig som att vara åsidosatt i aktivitet,när andra fjäskat sig till en lönebidragsanställning eller någon smart företagare fixat en lön andra kan leva på? Avundsjuk? Nej det handlar om människosyn att jag inte ser arbetslinjen som min ideologi och i praktiken lämnat den syn samtliga riksdagspartier har. Jag ser också att fackliga organisationer spelar med i spelet liksom myndighetsföreträdare.

Jag får väl tagga ner mitt gnäll och gå till något vuxendagis och trivas underordna sig maktens beslut och under tiden slåss de stora elefanterna om den politiska makten. Prekariatets röster, bohemer och de som vill konstra till det ska inte komma och störa agendan. Det kostar pengar främst skattebetalarnas  att trycka upp, organisera val och då drunknar min röst i skvalet men jag ÄGER min röst på valdagen och den tänker jag inte avslöja innan jag ser om det finns hopp även för mig var jag lägger min röst. Den är inte färdigbokad idag.

Inga kommentarer: