< div id=”header ”>< / div>

torsdag 10 januari 2013

Om fri invandring och varför folk röstar på SD!

Fri invandring  tror jag låter för många mycket input men har sina fördelar bara de gör nytta och någon betalar för uppehället. Det här med output kan vara lite svårare som försörjningsstödstagare då kommunen inte accepterar att man lämnar kommungränsen utan binder fast den nödställde i inputen.

Jag har själv varit på två eftermöten nu sen jag är klar med en s.k. arbetsprövning olyckligt nog sammankopplad med ett försöksprojekt om paniksyndrom som gjorde arbetsprövningen varken hackad eller malad.

I utredarens bedömning står det att jag "inte klarar ett arbete på öppna arbetsmarknaden" och är alltså i många flyktingars situation med allt det innebär. Det står att jag "behöver bli utredd av sjukvården" för att bli hjälp med mående och/eller söka sjukersättning som innebär noll kr så det innebär ändå fast i socialtjänstens klister OM det finns medicinskt underlag för det.

Vad säger jag då när jag träffar en likasinnad som ser människor komma utifrån men tycker att det blivit för mycket med input men själv liksom jag inte hittar någon output på grund av restriktioner kring försörjningsstöden? De får komma hit men vi har svårt att veta vad vi annars ska ta vägen för att lyfta vår egen situation? Hans senaste besök på AF med rullator blev: "Vad gör du här? men han måste gå dit annars får han inget försörjningsstöd.Får flyktingen samma svar?

Vilket hopp ger mina gröna kamrater som vill öppna ännu fler dörrar men aldrig tar upp hur mycket hinder och bromsklossar som finns inom den s.k socialtjänsten? Vi får inga adekvata utbildningar, vi hamnar på dumparbetsplatser där 15% går vidare medan yngre uppmanas att utbilda sig och där vissa läroinstitut garanterar 80-85% som får ett arbete efter genomförd utbildning. Kontraster? jJa och vem får mest hopp och möjligheter?

Annie Lööf som tillhör samma generation som Gustav Fridolin har semestrat i Thailand dit många svenskar funnit sig som output eller till Sverige importerat en input. Självklart har dessa två "ungdomspolitiker" mer gemensamt med varandra än vad jag har med någon av dem. Vad har de att erbjuda mig och min granne som begränsas i den fria rörligheten och ska utredas av sjukvården? Förmodligen ättestupan för de samarbetar inte utan sitter fast i olika block som styrs av partier som kör över dem. SD vill ingen samarbeta med, men det vill de inte med mig och min granne heller utan ger oss restriktioner och inga hopp.

Inga kommentarer: