< div id=”header ”>< / div>

söndag 11 november 2012

Grattis far det går bra för oss nu med skulder vi ignorerar dem!

Så var det här med skulder och att det är bra att ha kontanter om strömmen skulle paja. Nu har jag både gott om kontanter OCH skulder. Bingo alltså! Borg tycker skulderna är för höga och inte får öka. Det tycker jag också men det finns inget att ta av. De sista 1500kr jag fick tillbaka på skatten nöp fogden direkt.

För övrigt träffade jag på en person som nu tvingats att sälja sin bostadsrätt på grund av skulder. Problemet var bara att personen inte visste vad hon skulle ta vägen när det väl är sålt. Ett lån där jag var borgenär och gäldenären gömmer sig är reglerat nu sen den andre borgenären fått vika sig för kronofogden då de gått in hos honom. Nordea har tårtkalas idag för sina anställda och jublar.

Schlaug som själv har det ganska försett för sig bekymrar sig över både Persson och Borg och att banne mig vårat GAMLA MP var först att det inte kan fortgå så här. Det NYA MP fattar ingenting utan vill satsa på höghastighetståg in i framtiden. Frågan är om någon har råd att åka med utom karriäristerna inom MP. Vi andra får stå på perrongen och konstatera att vår tid är ute och se tågen passera utan att stanna.

För övrigt hade GAMLA MP ett problem att de hamnade utanför riksdagen när NY DEMOKRATI kom in. Frågan är om det inte varit bra för NYA MP att ha gjort det också när SD kom in än att sälja sin själ till rödgrönt och tvinga ompröva sig själva omprövning mer åt mitten och ge oss andra i huvudet om inte SD är "vågmästarna" för oss som är "missnöjda" och hamnat utanför.

Inga kommentarer: