< div id=”header ”>< / div>

torsdag 25 oktober 2012

Fredriks arbetslinje har floppat utanförskapet!

Dekadensen börjar bre ut sig på socialkontoren Jag har 12 års erfarenhet att ha varit där varje månad nu och
vad händer. Ja sista året hände det att de tvingade ut mig på arbetsprövning i 6 månader för jag inte skulle vara ringrostig hur länge som helst då jag "ska stå till arbetsmarknadens förfogande". 

Dessvärre kan jag inte uppvisa något intyg på gratisutnyttjandet av mig som arbetskraft men det gav inget för mig men Riksarkivet lär säkert vara nöjda samt alla de som fick lön som har haft hand om mig i rullorna.

Läser idag Aftonlbladets ledare över floppen som kallas arbetslinjen. Den skulle minska utanförskap och ge oss som står längst ifrån hopp om att bli någorlunda självförsörjande.

Jag kan inte direkt påstå att Persson före 2006 var någon hit men nu efter sex år borde det ha hänt något som ger MIG "mervärde" mer än att utnyttjats som GRATIS arbetskraft.

Kom med något nytt nästa gång än att slå blå dunster hos oss som står utanför Fredrik. Men det är klart vi tillhör inte dina väljare men du riktade dig till oss inför valet 2006 och vad har du gjort med oss?

Socialstyrelsen Kommunalarbetaren,  Ekot, Ekot, A-kassorna Novus

Inga kommentarer: