< div id=”header ”>< / div>

tisdag 29 augusti 2017

Nu tänker jag ANSÖKA om BASINKOMST hos FÖRSÄKRINGSKASSAN !


Det är ingen hemlighet att jag är för BASINKOMST dvs en garanterad inkomst varje månad på låt säga 8.333 kr/månaden skattefritt.

Okey jag fick ut ungefär det beloppet i försörjningsstöd denna månaden lite mindre men i mitt fall skulle staten ta över betalningsansvaret och därmed frigöra mig från detta. För den som frågar mig hur det skulle finansieras OM jag fick BASINKOMST blir alltså frågan väldigt enkel. Staten inte kommunen garanterar min försörjning.

Låt säga att jag idag har tre år kvar till pension så tänker jag inte vänta på den. Pensionärerna är den grupp som redan idag har BASINKOMST även om det inte används som begrepp för den kategorin.

I mitt fall har jag 1) stöd av min arbetsmarknadshandläggare på soc att jag INTE ska "stå till arbetsmarknadens förfogande" då det är helt meningslöst att sätta in tvångsmetoder mot mig som inte ger något mervärde SAMT att jag redan idag inbringar inkomster som sänker mitt försörjningsstöd. 2) Läkares utlåtande att jag INTE ska "stå till arbetsmarknadens förfogande" då jag under tio års sociala insatser står på ruta noll.

Vad göra?

Jag har en skuldsanering som kommer att vara till mars 2019 det finns således inga ekonomiska incitament för mig att arbeta. Får jag smärre inkomster kvittas de mot försörjningsstöd. Får jag högre inkomster påverkar det min skuldsanering och den får regleras dvs jag får vare sig behålla mer eler mindre än vad jag redan har idag.

Ett förslag är att ANSÖKA om BASINKOMST ( "förtidspension" ) hos FÖRSÄKRINGSKASSAN dvs få en fast ersättning som är högre än noll som jag får idag när jag är sjuk eller arbetslös.

Som jag ser det finns två akilleshälar : Jag anses för FRISK. kan jag träna på Friskis & Svettis kan jag utföra ett arbete eller kan jag vara politisk aktiv med POLITISKA UPPDRAG som ger inkomster kan jag ha ett jobb som ger mig detsamma.

Inga kommentarer: