< div id=”header ”>< / div>

måndag 14 augusti 2017

Hellre ny bokbuss än nya konstgräsplaner i Varberg om vi ska prioritera !

Budgettider närmar sig i Varbergoch politiker ska prioritera vad som är VIKTIGAST. Jag är för närvarande partibefriad och har inget parti att bolla med utan måste tänka fritt själv vad som står på min prioriteringslista

Prioritet nr 1 på min investeringslista i Varbergs kultur och fritidsnämnd står en NY bokbuss. Den gamla har närmat sig över tioårsstrecket och ett skäl att byta ut den är att hitta bränslen som är mer tidsenliga och fossilfria helst. Förra året hamnade bokbussen inte i prio 1 men närmar sig det nu. De viktiga övriga investeringar som nämnden beslöt om förra året är på gång och beslutade.


Nedprioriterat på min lista är konstgräsplaner och en fuling gjordes av Sparbankstiftelsen att OM kommunen investerar i en ny konstgräsplan i Väröbacka med omnejd så sponsrar de en ny konstgräsplan på Håsten. Det kan tänkas att politikerna faller för lockbetet men trots ett kommunfullmäktigebeslut redan 2014 har kommunen haft svårt att verkställa det beslutet och ligger på en kostnad ungefär samma som bokbussen.

Vad gäller konstgräsplaner pågår också en diskussion om miljöval och den känns inte riktig färdig tycker jag i Varberg. Kommer upp i nämnden tror jag framöver om de inte försöker mörka frågan från de styrande Alliansen och Miljöpartiet i Varberg.


Inga kommentarer: