< div id=”header ”>< / div>

torsdag 17 augusti 2017

Agneta Börjesson (MP) lämnar riksdagen efter nästa val !


Agneta Börjesson (MP) ställer inte upp mer till riksdagen ´

Miljöpartiet i Halland som tycks ha det jobbigt inte mer än 2,9 % i opinionen (SCB)får söka sig en ny toppkandidat. Det kommer att bli mycket intressant om det är någon jag gillar eller kommer att såga.

Agneta Börjesson

"Efter en skön sommar där jag haft tid att tänka har jag bestämt mig för att inte kandidera ytterligare en gång till riksdagen. Om jag får fortsätta till valet så kommer jag att ha jobbat 20 år med rikspolitik som vice sammankallande i PS, planeringschef på finansdepartementet, partisekreterare och riksdagsledamot. Innan dess 10 gånger som kongressordförande och ett antal turbulenta år som sammankallande i riksvalberedningen.
Många fantastiska år tillsammans med många kloka och fantastiska människor. Jag brinner fortfarande för grön politik och kan bara rekommendera er som skulle vara sugna på att jobba politiskt att göra det, men för mig är det nu tid att lämna över staffetpinnen"

För övrigt tack Agneta Börjesson för att allt du gjort för Miljöpartiet och för Halland inte minst !

Inga kommentarer: