< div id=”header ”>< / div>

måndag 31 juli 2017

Hur mycket politisk vilde är jag och hur oberoende får jag vara i sociala medier?


Jag tänker inte binda mig för något parti innan den 19 september 2017 och kan kalla mig politiskt oberoende nu. Den 7 september 2017 har det gått ett år sedan jag lämnade Miljöpartiet och var också med i Gröna Seniorer men har inte betalt medlemsavgiften. Sedan om de strukit mig är en annan sak.

Jag tänker också lägga till två bloggar jag följer: Grön Omstarts blogg och Tankeverket. Båda bloggarna kan etikeras som gröna men inte partipolitiskt miljöpartistiska då Miljöpartiet STÄNGT NER sin bloggsida.

Istället hänvisar MP till sina poropagandasidor inom sociala medier.

Jag har på facebook råkat länka till NYHETER IDAG vilket upprör någon fb-vän med vänstersympatier. Nu är det nyheten och informationen jag tycker är intressant vilket också gör att jag länkar till Proletären också.

Det viktiga tycker jag är att gällande lagstiftning följs och etiska regler så gott det går. Att någon uppfattar det som propaganda får stå för den för en viss sak men jag värnar om yttrandefrihet, tryckfrihet och demonstrationsfrihet i det här landet i största möjliga mån.

Det kan mycket väl vara så att jag inte är välkommen i något parti då jag är för frispråkig på sociala medier och då är frågan hur det är ställt. Bilda ett eget parti var det någon som sa. Jo det är en apparat jag redan varit med om när Miljöpartiet bildades och antingen tar det flera år att bygga upp något hållbart eller blir det ett parti som håller så länge partibildaren är aktiv.

För närvarande sitter jag också på mandat efter valet 2014 som ersättare i kommunfullmäktige i Varberg på Miljöpartiets lista och som ledamot i kultur och fritidsnämnden på MP:s mandat. Det är konkreta politiska uppdrag med både insyn och ansvarstagande.

Det ger också en del arvoden som jag dock inte har någon nytta av då jag får kvitta dem mot försörjningsstöd och också deklarera som inkomst. Jag har alltså ingen ekonomisk vinning som andra försörjningspolitiker har med tyngre uppdrag eller som kan lägga till det politiska uppdraget som bisyssla.

Inga kommentarer: