< div id=”header ”>< / div>

söndag 2 april 2017

Sverigedemokraterna storsatsar på kyrkovalet !


Kyrkovalet är ingenting som intresserar mig för jag gick ur kyrkan redan som 17-åring. (Behövde mina föräldras godkännande för jag var inte myndig)

Men uppenbarligen intresserar kyrkovalet Sverigedemokraterna det mer än de flesta. En som hoppas på plats är Johanna Palmelid som kastades ut från Rotary och hoppade av moderaterna för att sedan gå till SD.

I Tylösand samlades SD för upptakt till kyrkovalet med självaste partiledaren Jimmie Åkesson närvarande.

Förra valet till kyrkomötet dominerades stort av socialdemokraterna, partipolitiskt obundna och borgerligt alternativ. Centern gjorde ett hyfsat val också.

Det är klart att även framgångar i ett kyrkoval kan ge en puff för de partier som ser ett annat val nalkas 2018. Men eftersom jag ej äger någon rösträtt i kyrkovalet sparar jag den till det riktiga valet 2018.

Inga kommentarer: