< div id=”header ”>< / div>

lördag 15 april 2017

Krisen inom Centerpartiet i Varberg med judehat och extremism !

Centern begåvades av en intern partikris när politikern Kristina Lindfeldt uttalade sig om judar på sin fb-sida. Inte bara uppmärksammat i HN utan också i P4 Halland.

Hon uppmanades av ledande centerpartister att ta bort länken redan på sin fb-sida och taggade också in mig för att få uppmärksamhet. Allting gick i raketfart när hon inte lydde partiledning var Hallands Nyheter igång med två journalister och drevet var igång.

Det ledde till att Kristina Lindfeldt insåg att det bästa vore att omedelbart lämna in ett utträdesmail till centern där hon meddelar att hon inte längre representerade partiet. Hon har också uppmanats att lämna sin plats i lokala säkerhetsnämnden i samband med detta.

Det blev en snabb process för partiet och allting avgjordes på ett dygn. Kristina Lindfeldt har sedermera gjort avbön till centerns gruppledare i kommunfullmäktige i Varberg där hon önskar glad påsk. Gruppledaren som har henne som fb-vän har önskat glad påsk tillbaka.

Hyckleriet i centern i Varberg tror jag slår alla tiders rekord och överträffar både MP och SD lokalt i hästlängder. Det fanns inte en chans att överbrygga de motsättningar som uppstod i samband med att publiceringen av judar och diskussionen om antisemitism var igång. Kristina Lindfeldt stod inte för centerns värderingar och hade skadat centern. Hur länge har detta pågått och är det omfattande inom centern?

I sammanhanget blev jag också anklagad av miljöpartisten Göran Andersson att bedrivit drev mot Kristina Lindfeldt då det i själva verket var hon som blockerade mig som fb-vän då jag drog upp hennes koppling till fb-vänner som menade att Hamas, Boko Haram och talibaner var "förhandlingsbara" och att IS måste man förstå hur de tänker.

Jag vet ju inte vad Miljöpartiet anser om detta att en lokalt politisk engagerad miljöpartist försvarar en befläckad centerpartist men jag tar avstånd från judehat och de som "förstår" extremistiska rörelser. I detta fallet tryckte Kristina Lindfeldt på gilla-knapppen när den förmodade islamistvännen som hon har som fb-vän gick i svaromål att det jag skriver om dem inte var något värt.

Jag vet att Miljöpartiet i Varberg varit varit ute i blåsväder förr när det gäller sin syn till kopplingar genom märkliga uttalanden från dess ledare Stefan Edlund. Men nu när Göran Andersson spär på förstår jag att inte bara centern har problem utan också Miljöpartiet har detta med värderingar och demokratisyn.

Inga kommentarer: