< div id=”header ”>< / div>

söndag 3 januari 2016

Systemskifte införs 4 januari när det gäller asylsökande i Sverige !


Hur ser den politiska toleransen ut? Vänsterns PK-projekt är att särskilja allt som förknippas med SD som rasister och främlingsfientligt.

Nu sitter regeringen själva fast i den snäva åsiktskorridoren att själva befinna sig där inklusive S och MP.

"När ID-kontroller införs finns det möjlighet att söka asyl i andra länder. Runt 60 procent som sökt asyl i Sverige har inte haft ID-handlingar"

Jag kan tänka mig att en asylsökande kan stå ut med det mesta men det avgörande är 1) får jag komma in till Sverige och söka asyl eller blev jag avvisad på grund av att jag inte hade ID-handlingar. 2) som asylsökande försämras mina chanser att få asyl för att jag saknade ID-handlingar när jag kom hit? 3)kommer min placering till en viss kommun att försämras för att det inte fanns giltliga ID-handlingar när jag kom hit?

För den politiska vänstern handlar det om att se fienden på twitter och facebook inte att tänka så mycket på att just ID-kontroller nu medfört ett systemskifte i migrationspolitiken i linje just vad SD föreslagit.

Vad återstår för den politiska vänstern nu? Jo det är att det ges svar på de frågor jag ställt ovan. Inte bara det att när en rödgrön regering tagit ett beslut med stöd av SD. Andra länder följer efter och inför hårdare regler. Dominoeffekten är här.

Samtidigt går det inte längre att se asylsökande som en enskild grupp längre. Det är de a) med giltliga ID och b) de som inte hade det. UCHCR är oroat och de lär ha anledning till det.

läs artikel här skriven 27 februari 2003.

Inga kommentarer: