< div id=”header ”>< / div>

fredag 13 november 2015

Djupa konflikter inom Miljöpartiet i Varberg gör att krisgruppen kallar till möte !


Den krisgrupp inom Miljöpartiet i Halland som hade till uppgift att UTESLUTA mig ur miljöpartiet har efter två månaders funderande nu kommit till skott..

Bakgrunden är den att det var två som de kallade det incidenter några i den lokala styrelsen reagerat på. Den ena handlade om ett par i partiet med centrala uppdrag man inte fick skoja om att besluten tas numera vid köksbordet.

Det andra var det där om en kommentar på facebook att någon använt VIP-kö av en person som då hette Escobar men nu bytt namn till Fredriksson .

Båda gruppledarna i kommunfullmäktige i Miljöpartiet i Varberg vill att jag med omedelbar verkan lämnar mina uppdrag och inte bara det utan partiet också så de slipper se mig.

Styrelsen där båda gruppledarna också sitter med inväntar vad krisgruppen kommer fram till. De anser inte att det primära är att utesluta för tillfället utan lösa det så att situationen blir bättre i lokalavdelningen.

Under tiden har de gjort omfattande intervjuer ställda till olika personer i lokalavdelningen för att få en uppfattning hur stämningen är lokalt i avdelningen i Varberg.

Krisgruppen har nu en tanke att presentera sitt underlag den 23 november då de bjudit in alla intresserade utan undantag. Förmodligen kommer nya konflikter att blossa upp vid det tillfället men det lär jag få återkomma till då det latent finns djupa konflikter när det gäller personkemin.

Inga kommentarer: