< div id=”header ”>< / div>

tisdag 22 september 2015

Mitt förtroende och tillit till ledande personer i MP Varberg och Halland är slut !


I föregående blogginlägg lade jag ut en ENKÄT enligt nedan och begärde in förslag till vilket alternativ som ansågs vara bäst i ett visst läge om det är fråga om UTESLUTNING ur ett parti. Två företrädare med centrala positioner har uttalat sig i media om ev. uteslutning av mig ur miljöpartiet..

Mediadrev

Uteslutning via media

Oberoende av typ av ärende kan man bestämma om resoluta ställningstaganden eller internutredningar.

Ja det måste markeras utåt !
Ja med försiktighet utan att gå in på person !
Nej först bör man vara överens hur man ska gå ut via media
Beroende av ärendets karaktär bör man helst inte gå ut innan utredningen anses klar !
Åsikter bör sättas in i ett sammanhang OM det ska anses vara ett uteslutningsärende eller intern konflikt !
Nej det är en mänsklig rättighet att ha olika åsikter och uttrycka sig fritt !
Ingen åsikt alla korten ska bordet även klantiga utspel från ALLA partiförerädare
Det är viktigt att peka ut "syndabockar" i ett parti för att kunna gå vidare !
Min kommenntar:

Inte särskilt förvånande bland SVARS-alternative fanns två av alternative i särklsss bland de svarande. 1) Att gå ut i media och föregripa något som kallas "internutredning" är inte så bra nej men det har två företrädare lyckats med och därmed skapat spekulationer. 2)Några menar att det också måste sättas in i ett sammanhang och därför är fel att utgå från en partisk inlaga som en skärmdump.

I vilket fall som helst saknar JAG efter detta både förtroende och tillit till min gruppledare i MP Varberg OCH ordföranden i Miljöpartiet i Halland.

1 kommentar:

Anna Ragnar sa...

Hej Pierre, vi har ju haft en del diskussioner över nätet då jag satt som kommunalråd för MpHaning och gruppledare för den lokalorganisationen.
När jag läser din blogg verkar det som om du är föremål för uteslutning inom Mp. Det gör mig verkligen förvånad... Min erfarenhet är att Mp inte utesluter någon, oavsett vad personen gjort som strider mot partiets grundidé och ideologi.
Du får gärna utveckla frågan, jag finns på anna.melker@gmail.com