< div id=”header ”>< / div>

söndag 14 september 2014

Valdagen 2014

Valdag stessigt valsedlar ska ut. Opinionsmätningar som flaxar, träffade valsedelsutdelare på lunchen, vädret ljuvligt och nu blir det valvaka ikväll då vet vi mera

Jag vet att det finns sura moderater i stan som är mycket sura när jag säger att rödgrönt gäller tills vi vet mera.Vi MP är i opposition på alla nivåer här utom i regionen det är bågrönt i Halland. Men det mesta just nu handlar om ovannivån RIKSDAGEN. Blir SD vågmästare och kanske också tredje största parti? Kommer F! in och vilken betydelse får de med ett högt valresultat.

Jag hoppas NATURLIGTVIS att miljöpartiet blir tredje största parti, att det blir rödgrön majoritet OCH att F! kommer in. I regionen är MP med och styr i en femklöver oklar hur det blir med den och om Stefan Edlund vårt varbergsnamn som är gruppledare från MP här. Lokalt är det surrigt värre jag är ju mest med där.

Detta är den sista bloggen innan valresultatet. Jag hoppas det gick bra för miljöpartiet på samtliga nivåer har varit ute hela dagen med valsedlarna till vallokalerna.

Inga kommentarer: