< div id=”header ”>< / div>

lördag 27 september 2014

S är ett loserparti i Varberg som bara sett till sin egen vinning i valrörelsen!

Ville S inte ha makten i Varberg? Något annat kan jag inte tolka det när kryssen skulle räknas i Varberg? V var ytterst nära att ta mandat från FP som på när givit en oklar ställning igen. Jag utlovade ÖPPET mitt stöd till S om jag KRYSSADES IN.

Någon mer egotrippad valrörelse än den socialdemokraterna kört med i Varberg får man leta efter. Annonser, valstuga och valbord på flera håll, valbuss, dörrknackning, utdelande av pastaslevar och valutskick. Inte har det varit för att SÖKA STÖD att de väljarna ska rösta på något annat än S?

När det från S-rådet snackas om en MAJORITET med MP och C är det fria fantasier från Jana Nilsson den mest KRYSSADE i Varberg. I så fall skulle en bråkdel av kryssen gått till mig. En del av rösterna gått till V så de kunde ta sitt tredje mandat och ruckat vågskålen.

Hur ska man annars rubba C som ihop med M har 21-20 i vågskålen om ordförandeposter? Möjligen inte.För det hade blivit så ändå utan att S-Jana givit mig eller V stödröster.

Vad gäller läget rödgrönt gentemot alliansen är det 26-27 och några stödröster till V hade jämnat ut där. Men S-Jana var ute efter att SAMARBETA med centern. Inte att hålla ihop det rödgröna laget. Möjligtvis med infjäskning hos MP som han i tidningsartikel inte visste vad de krävde trots att han i åtta år träffat gruppledaren och Ks-ledamoten i MP och ksau-ledamoten i C.

När Jana Nilsson var NY som kommunråd 2002 uttalade han redan då att det parti han då ville samarbeta med var centern av alla partier. Ja längre han har inte kommit efter 12 år som kommunråd.

Min samarbetspartner från 1998 Kaj Berntsson (S) Janas föregångare gjorde desperata försök att fånga in SPI som envetet höll sig på den borgerliga kanten men grunden för Kaj var ju att S, V och MP hade haft en rödgrön majoritet och SPI var dem som låg närmast att fångas in då som "vågmästare".

Nu heter vågmästarna i Varberg SD och då hoppas S på att centern ska komma krypande och att MP sitter kvar i den rödgröna båten? Dags för S att byta partiledare lokalt tror jag. För på oppositionskanten finns bara GUBBAR så långt ögat når. I majoriteten finns det väl lite fler av kvinnor i ledningen.

Inga kommentarer: