< div id=”header ”>< / div>

fredag 16 maj 2014

Piratpartiet ska inte räknas ut men C kanske är på väg att slockna!

Så kom då en Novus-undersökning en vecka före EP-valet där Piratpartiet ges hopp att få behålla ett mandat. I övrigt är inte MP i undersökningen på väg att passera moderaterna. Centern skulle åka ur parlamentet och på sistone är väl Maud Olofsson ett sänke så heter duga som följder av detta.

I en debatt jag sett i rutan skåpade Christian Engström (PP) ut centerns Kent Johansson så det smäller om det.I frågor som skiljer eller är diskutabla röstar PP som gröna gruppen. Att sitta med kärnkraftsvänner i den liberala gruppen kan inte vara något vidare. Att PP är mer neutrala där räddas av den gröna gruppens helhjärtade motstånd.

Jag tycker att PP har en roll att spela och kommit bort i mediabruset. F! har tagit mer plats och likaså SD som jag inte tycker är märkvärdiga fått oproproprtionellt stort utrymme. PP är ett ungt parti som har framtiden för sig och tycker det är helt riktigt att de nischar sig men breddningen är det väl lite si och så med i nuläget tycker jag.

Om något alliansparti inte klarar att få in någon ledamot från varje parti ser det verkligen kritiskt ut för inhemska alliansen till hösten. Då ser det kritiskt ut att vara helt i händerna på SD förutsatt att dessa gör ett lyckat EU-val.Månde bäva Sverige!

1 kommentar:

Unknown sa...

Utan problem så är det ni kvinnor som ska ha makten och jag är så himla duktig på att lyda allt ni kräver av mig slaven Anders matzen väntar ivrigt på att lyda allt ni kräver tack snälla rara