< div id=”header ”>< / div>

tisdag 20 maj 2014

Bedöm inte en hemlös efter utseende!

Fick ett tidningsklipp med posten idag. Från 2001 någon som hade sparat.Då folk går efter ytligheter är det så de de bedömer andra.På bilden var jag hemlös hade legat ute i sex veckor ingenstans att ta vägen.Ser kanske inte ut så på kortet. Jag gick ner 25 kg då den sommaren. Artikeln var inne i början på september.

Var ute dag och natt och samlade burkar. Idag är det romer som tagit över rollen men nu som tiggare. Inte en tanke att jag skulle gjort så. Det gäller att kämpa sig fram för att överleva. Inte en tanke heller att överge min hemstad för att söka mig någon annanstans.

Att kämpa är att gräva där man bor och har sina rötter. Så gjorde jag men till skillnad från romerna befann jag mig på rätt plats för att orka kämpa vidare. Vissa klarar inte det!

Inga kommentarer: