< div id=”header ”>< / div>

tisdag 25 februari 2014

Myspys är bättre än falangstrider och svaren får vi av väljarna valdagen!

Läser lite om "falangstriden" i MP Jönköping. Eller när "gammalt" möter "nytt". MP Varberg har haft en mjukisvariant av "varan" och skäms inte heller att det kommer ut. Det finns redan på MP Varbergs hemsida och öppet för vem som helst att läsa utan att ta vägen via "skvallerspalter".

I val kan man bli avsatt av väljarna det känns bättre än att bli avsatt av partiet som man är med i - det känns värre. I vårt fall var det en person som valde själv att inte ställa upp till omval. Jag kunde gjort samma sak och hade jag då blivit rubriknamn med en helsida? Kanske -men the show must going on.

Jag har den uppfattningen att alla på en lista är lika intressanta ja mer intressanta än de som sitter för närvarande. Dock har jag ändå en lojalitet med de väljare som ändå valt in oss som sitter utifrån 2010 årsval att snyggt avsluta det vi påbörjat.

Jag kan inte lägga hatten på hyllan för att det råkar vara valår och en del är mer upphetsade än andra i olika skeenden. Självklart är man själv kluven i två delar. Ena gången kf-gruppen andra gången kf-listan. Men det får man ta utan bli Dr Jekyll och Mr Hyde.

En sak gillar jag inte.När personer klamrar sig fast av prestigeskäl. Bättre då att ta ett steg tillbaka vilket för övrigt jag fått göra genom placering nr 6 på den nya listan istället för plats nr 3 på den gamla. För närvarande har jag därför "dubblat" insatsen.Utmanat med att förutom fyra nuvarande platser nå två mandat till.

Högt ställda mål alltså vilket också ställer krav på alla som både står före som efter mig på listan att ge järnet. Dessutom gå så långt som att trakta majoritetsposition eller åtminstone finnas med i en regerande minoritet utan att be andra i MP om lov.

Men det är nu andra partier mobiliserar.Det är nu de sätter in sina insatser.Utdömda partier får ny kraft och ny energi.Nu kommer inte opinionsmätningarna att stämma ett dugg framöver.Det kommer att ske förändringar och det är då det gäller att vara stark och stå pall. En del klarar det bättre än andra. Men på valdagen är det väljarna som ger svaret.

Inga kommentarer: