< div id=”header ”>< / div>

torsdag 23 januari 2014

Tydlighet och öppenhet viktigt för politiker som vill bli valda!

En av våra lokala ledamöter har lämnat sin syn på politiken och kandiderar inte längre på listan. Nej vi i är bara 3 av 15 sedan förra valet som är kvar på den nya MP-listan. MP ställer således upp med 10 helt NYA på listan här i Varberg. Upp till det med mig som tycks ha stora ambitösa mål att MP når maktposition.

politiker med presentationssida
Jag tycker det är viktigt med TYDLIGHET i politiken att dels inför väljare och dels för ev samarbetspartners göra klart: Det här vill vi, det här står vi för och vi är beredda att ta ansvar för det. En del i min tydlighet är att blogga. Väljare och politiker ja t.o.m. granskande journalister ska hitta stoff i min blogg som de kan ha nytta av. Sedan kan de ju få hänga ut mig som de vill att det stod i din blogg då och då om jag säger annat i talarstolen i kommunfullmäktige..

Vad gäller tidningsintervjuer är det lite svårare. Det trycks och är skrivet av en betraktare med syften. Rubriker sätts i olika storlek och artiklar kan vinklas och tolkas. Men även det som är skrivet på en hemsida ÖPPET tolkas ju av journalister och ja även mig som bloggare som har min egen hemsida kan tolkas och skrivas om i media.

Så det viktiga ÖPPENHETEN att stå för något inbjuder till diskussion, utmaning och inte minst läsning. Självklart vill jag det som skrivs ska läsas och diskuteras. Det är det som sätter igång. Vad vill jag just nu? Jo att vi blir fler som mig och min kollega Karin Ekeborg i MP. Skriv insändare, blogga, facebooka, twittra och presentera er. En dag kanske du blir politiker eller kanske styrelseledamot i Naturskyddsföreningen. Inga dåliga grejer vilket som.

Inga kommentarer: