< div id=”header ”>< / div>

måndag 13 januari 2014

MP Varbergs laguppställning klar här är namnen!

Miljöpartiet i Varberg har nu släppt den nya fullmäktigelistan. Det blev mycket stora förändringar sett till fyra år tillbaka. Vi är blott några kvar som har erfarenhet från den tidigare politiken.

Att få ihop kontinuitet med förnyelse är inte alla gånger lätt. Dock ger blandningen förutsättningar för ett bättre val än förra gången då det finns de med villighet att befästa kf-platser långt ner på listan.

Då det tar tid att trimma ihop allting ungefär som ett fotbollslag med några gamla spelare och många nya är det för tidigt att ge någon vettig presentation av materialet mer än att alla spelar i grönt.

Dock har partiet en säker målvakt i Stefan Edlund som är vaken mellan stolparna. Säker libero blir nu Madeleine Holgersson som är ny i laget och kommer att täcka upp den kvinnliga planhalvan på ett föredömligt sätt.

I övrigt vill jag inte kommentera mer än att det finns ett kreativt arbetande mittfält där jag har Martin och Martin jämte mig som täcker upp både på defensiven och kan gå på offensiven. Själv har jag tänkt mig rollen som offensiv speluppläggare och kan anpassa mig till olika spelmönster och har bra taktisk blick för det politiska spelet.

Nu ska bara laget trimmas in och sedan spela som ett lag så vi kan gå upp en division i den politiska lingonserien här i Varberg.

Namnen på listan blev enligt följande:

Kandidatlistan i sin helhet
  1. Stefan Edlund
  2. Madeleine Holgersson
  3. Johan Rosander
  4. Linnea Sandahl
  5. Martin Bagge
  6. Pierre Ringborg
  7. Martin N. Öberg
  8. Samuel Lindh
  9. Therese Rosander
  10. Emira Mesic
  11. Göran Andersson
  12. Arif Erkonukseven
  13. Stig Gesterling

Inga kommentarer: