< div id=”header ”>< / div>

söndag 12 januari 2014

Kraftig förnyelse förväntas på MP Varberg;s nya kommunlista !

Jag har i föregående inlägg berättat om att MP Varberg antagit en lista men inget OM listan. Vad gäller föregående lista och valsedel sker en hel del förändringar värt att notera. Denna lista jag visar nedan gäller fram till valet och är den som för närvarande gäller om inte ledamöter hoppat av eller inte ska vara med då har det tagits i särskild ordning när sådant är aktuellt.

Om jag medvetet vill vinkla saker till min fördel och snedvrida så kan jag göra det. Det är jag som bloggar och jag är inte utsedd att leverera propagandamaterial för partiet. Jag har fria händer att ta fram statistik, förstora och förminska. Sedan är det fullt upp för andra att bedöma, vanställa eller tolka det jag skriver. Men det ligger också ett ansvar att jämföra, själva ta reda på och inte tro att jag äger alla sanningar. Det gäller att vara saklig inte partisk då ligger jag risigt till.

Den gamla listan och de som finns där är några i dagsläget den kf-grupp som redan sitter i kommunfullmäktige (blå markering). Några är ersättare (gul markering). De som är strukna är de som inte längre kandiderar på den nya listan som kommer och som MP ska gå till val på lokalt! Som jag bloggat om tidigare kommer det att ske en del förändringar därför bra att ha detta som jämförelsematerial sedan.


VAL TILL KOMMUNFULLMÄKTIGE

Miljöpartiet de gröna

Du får bara markera en av dessa anmälda kandidater.
  1. Stefan Edlund, 44 år, lärare, Blixtorp
  2. Karin Ekeborg, senior, Åskloster
  3. Pierre Ringborg, samhällsdebattör, Varberg stad
  4. Marinette Edlund, 42 år, sjukgymnast, Blixtorp
  5. Göran Andersson, 47 år, lärare, Valinge
  6. Eva-Lena Repfennig, 42 år, logoped, Träslövsläge
  7. Josefin Andersson, 24 år, lärare, Varberg
  8. Mats Andersson, 56 år, lärare, Varberg
  9. Solveig Peterson, 52 år, lärare, Varberg
  10. Mikael Gaunitz, inspiratör,Frigärde
  11. Ingela Rådegren, 55 år, akademiker, Varberg
  12. Lars O Hellsborn, 61 år, mångsysslare, Varberg-Dagsås
  13. Lina Bäfvenberg, 23 år, Varberg
  14. Kjell-Åke Hansson, 65 år, pensionär, Bua
  15. Karin Torebring-Metall, 72 år, civilekonom, Karl Gustav

Inga kommentarer: