< div id=”header ”>< / div>

lördag 5 januari 2013

Politiska bloggosfären behövs den och vem läser?

Bloggare söker jobb
Behövs det en politisk bloggosfär? Har den överlevt sig själv när storbloggarna börjar tröttna? Dyker de upp i ny skepnad  ? Vad händer? Finns det ett bloggliv efter nyår?

Förutom övertron att alla hänger med i bloggandet så tillför oftast politiska bloggare knappast något mer än att de för ut  partiers budskap kommenterar dem, är oerhört tekniskt skickliga att samla nätinformation men politiskt döda att våga sticka ut och gå emot "mainstream" där de är infållade. Skittråkigt! Mer av personligt upplevda saker tack!

Jag har på min blogglista samlat olika typer av bloggare och går igenom dessa ganska sällan vad jag behöver byta ut och lägga till. Konstaterar att jag själv är ganska högfrekvent och vill vara kortfattad i blogginläggen. Jag ser ofta olika bloggare som bättre än mig själv i sitt bloggande men tycker de är taskigt ensidiga i sin verklighetsbeskrivning och ganska snäva i sina uppfattningar.

Bloggarlya

Sopa problemen under mattan
Har konstaterat att många lägger upp bloggande inför ett val och sen försvinner de eller är ganska sparsamma med inlägg. Sådant gör mig misstänksam mot politiker och partier som jag då uppfattar som valmaskiner och skiter helt i väljarna bara uppdragen är utdelade efter att väljaren lagt sin röst.

Jag har ändrat lite i mallen på min blogg vid nyårskiftet för att den lättare ska kunna läsas. Jag kommer att vara mindre frekvent men mer noggrann med vad jag skriver i fortsättningen. 1190 blogginlägg innebär att här finns en guldgruva att söka blaskuttalanden och skitinlägg. Dags för mig att bli mer kvalitétstänkare och mindre av kvantitetsbloggare. Den som vill söka efter vad jag skriver och skrivit kommer att kunna hitta mig ändå.

Inga kommentarer: