< div id=”header ”>< / div>

onsdag 21 november 2012

Dagens ämne:ommöbleringar i SD, prekariatet och reklam!

Ommöbleringar är att vänta i SD efter de senaste turerna. Kort sagt påverkar det SD:s möjligheter att agera "vågmästare" om inte alla är på plats och det tror jag inget av blocken har något emot. Däremot kan det vara känsligt i frågor där något av blocken drar nytta av det i dagsläget men det lär vi återkomma till om så sker.

För oss i Prekariatet lär det inte ha någon betydelse då inget av riksdagspartierna motsätter sig vare den heliga tillväxten eller på allvar tar utanförskapets problem på allvar. Som Schlaug skriver i sin blogg arbetslinjen, skuldsättning och livsstilspropagandan igångsatt av kommersiell reklam.

Jag läser tidningar och mellan raderna massvis med reklamannonser, tv:n på reklam, brevlådan när jag kommer hem reklam, Det finns reklam överallt på bilar, på idrottslag, på arenor minsta skrymsle ska tapetseras upp med.....reklam.

Massor av tid och massor av jobb skapas inom reklamen och marknadsföringens värld och inte minst riksdagspartierna är uppbyggda av gurus för att få ut snitsiga budskap med reklam. Får påminna mig att miljöpartiet hade en veckotidning en gång i tiden Alternativet jag satt i dess redaktionsråd nu ingår i smeten som "mainstream"-parti. Ett "varumärke" som vilket som helst som ska "finnas där människor finns". Hur gör man det om man inte använder propaganda och reklam?

För den som vill slippa reklam kan alltid gå in på nya.mp.se. Detta är givetvis en medveten sak från min sida att locka andra att gå in på den söksidan. Jag är fortfarande medlem i miljöpartiet och har aktiva uppdrag än så länge och den bästa reklamen är att låta sprida budskapet via bloggar, facebook och twitter. En maskros som inte sprider frön är ingen maskros.

Inga kommentarer: