< div id=”header ”>< / div>

måndag 15 oktober 2012

Vi vet vad vi har men inte vad vi får!

Medan alliansen barrikadiserar sig så är oppositionen upptagen med att fila enskilt med sin profil. S har problem med vinster i välfärden. MP vill ha klimattak  men precis som vi är med i fredpristagaren EU så bor vi inte på en isolerad skandinavisk halvö.

När MP käckt gör små små utspel om att kärnkraften har ett överskott glömmer man bort att vi är indelat i 4 elzoner där norra delen har gott om vattenkraft och södra delen ingen kärnkraft alls. Talar vi om HALLAND specifikt är överskottet stort men här vill riks-MP bygga vindkraft  och det är sannolikt inte populärt hos lokal-MP där jag befinner mig.

Jag känner mig mer och mer utanför vad MP sysslar med fast opinionssifrrorna är på topp. Det är väl på mina och de som arbetar här lokalt och regionalt jag ska finna mina meriter och valframgångar inte utifrån vad som sägs i en tv-debatt eller rikskampanj eller intellektualliserande i debattartikel i någon drake?

Även om jag lämnar mina egna problem i fattig-Sverige får jag inte MP:s politik att gå ihop som en sörja som inte omfattar alla eller är kritiskt belyst och granskat internt. Jag ser inte heller något annat av oppositionens partier heller som gångbara eller slagkraftiga för det jag står för. Jag säger som alla som röstade på S i många år och de befäste makten. Vi vet vad vi har men inte vad vi får och det är alliansens bästa trumfkort nu.

Inga kommentarer: