< div id=”header ”>< / div>

söndag 21 oktober 2012

Kryss i politiken och kors i taket i Sentio!

När SD spränger 10%-nivån i Sentios undersökning undrar många hur det blir med deras tomma stolar och uteslutningar, avhopp och vildar kommunalt? Naturligtvis ska vi inte ha skilda val i kommuner, regioner och riksdag samtidigt om väljarna går i flock i sitt röstande? Följdaktligen bör lokala röster gå till andra partier då som är mer stabila om det inte är rent "missnöjesröstande".

Detsamma gäller partier som inte värnar sina lokalorganisationer och lokalavdelningar.Det kan bli en hel del tomrum och vakanser även där som haussas i opinionen. Det gäller framförallt V och MP som rider mycket på rikspolitiken och varierar i aktiviteter på olika platser där de är lokaliserade.

Jag funderar det meningsfulla i att driva valrörelse överhuvudtaget som lokalpolitiker då hela tiden rikspolitiken tycks ta överhanden i valrörelser. Samt att de oberäkneliga KRYSSEN lokalt faktiskt spelar större roll än vad många tror.

Jag blev själv utkryssad fast jag hade en "säker " placering och fullt med självförtroende att göra en insats i kommunpolitiken. Fel kön? Fel ålder? Fel social status? I varje fall uppfattade väljarna att jag skulle vara ersättare i kommunfullmäktige och att två Sverigedemokrater skulle finnas där jag verkar.

Jag känner inte för att driva en valrörelse till där jag redan från början vet att andra kryssar sig förbi och att "missnöjespartier" får en större besättning trots att jag står för deras motsats. Jag har ca 2 år kvar av mitt mandat som ersättare men tycker att andra får ta plats i politiken då jag inte räcker till. Men jag fortsätter att vara opinionsbildare oavsett vad som än händer.

Inga kommentarer: