< div id=”header ”>< / div>

torsdag 9 augusti 2012

Extremt personligt från en Cyberpilot!

Ibland måste jag blogga extremt personligt för vad jag känner. Ibland fastnar jag i heta diskussioner på facebook som om inte folk tror jag har annat för sig. Det ska diskuteras feminism, humanism och rasism för att ta några "heta debattämnen" jag hamnat i.

Självklart har jag en hög tillgängligt att komma åt dator: PC, lap top och iphoner/anroider samt surfplattor gör ju världen mindre och "gamla mobiler" mossiga. Nog har jag märkt att mindre ringer till mig, nästan aldrig sms och har säkert för sig att jag är en sån som "jämt sitter vid datorn".

Jag använder dessutom twitter, två olika mailadresser så det är fullt upp att hålla reda på saker och ting. Dessutom är jag en stor musikälskare men det framkommer mest när jag går in på Spotify. TV var jag en storslukare av filmer förr när videon kom som sedan blev DVD därefter nöjer jag mig med "basutbudet" på kanalerna.

Mitt största problem är när jag stiger ur min tekniska värld och möter människor på stan och i vardagen med sina förutsägbara rutiner eller schablonisering av hur saker är eller borde vara. Stenåldern tycker jag och återvänder till min cyberspacetillvaro i min drömvärld.

Inga kommentarer: