< div id=”header ”>< / div>

lördag 9 juni 2012

Det ska fan vara miljöpartist!

Det är lätt att vara grinig över MP som jag och grön grinig gubbe och fd språkrören söker sig andra vägar. Först Maria sedan Peter (?) och framåt är det ingen fnurra på S-MP-tråden om kärnkraften och den kan tryggt drivas vidare då MP inte driver frågan . MP har nu förre bundsförvanten Sjöstedt emot sig i en av de få stora frågor som skiljer V och MP "vinster i välfärden". Noteras ska att både fd språkrören Schlaug och Gahrton står närmare Sjöstedt än MP:s vinnande kongresslinje!

Regionalt känner jag att jag som aktiv i valrörelsen i Halland och tänkt mig vara aktiv i regionfrågor inte längre har någon kontakt på "länsnivån". Ett årsmöte i våras som harvades av på en timma och ett kafferep gav mig inte mer skjuts än att jag och Agneta Börjesson (riksdagsledamot för MP i Halland och fd partisekreterare)som samåkte på tåget såg fram mot en ideologisk diskussionsdag som sedermera blev inställd.

Att få information på MIN lokalavdelnings möten av EN regionfullmäktigeledamot som är invald på Kungsbackamandat är inte min grej. Det verkar mera vara gräddfil för lobbyister inom kommungruppen att kunna lobba och påverka härifrån. Sedan kan andra på regionnivån ha SINA möten där de fattar besluten inför sina EGNA sammanträden.

Lokalt har vi i Varberg hyfsad mailkontakt och veckovisa möten men det är väl det halmstrået som gör att jag fortfarande är kvar inom MP. Jag är ju 1:e ersättare för samtliga i kf-gruppen så det gäller att bevaka sin plats. Rätt som det är får jag med kort varsel dyka upp på något kf-möte som AKTIV.

Inga kommentarer: