< div id=”header ”>< / div>

måndag 28 maj 2012

Jag har varit deltagare i ett projekt om paniksyndrom!

Jag har tidigare bloggat om en slavarbetares situation och som ensamkursdeltagare i ett ohålbart system som inte leder någon vart. Skyll dig själv kanske nån tycker eller se till att bli sjukskriven. Detta sen jag blev av med både a-kassa och sjukkassa efter en arbetsprövningsåtgärd år 2000 utan att varit sjukskriven som jag höll på med i nio månader samtidigt som jag hade massor av problem i mitt privatliv.

Jag har INTE varit "sjukskriven" på minst tolv år då man då måste ha ett arbete att relatera till. Nu hade jag visserligen bara en arbetsprövning men nu lider jag av "psykisk dysfunktion" vilket kan betyda mycket men i mitt fall består av oro, ångest och koncentrationssvårigheter då jag är pressad till något jag inte sökt eller bett om vad gäller arbetsprövningen. Känner att jag måste dra mig undan onödig press, stress och få nödvändiga saker gjort bara för mig just nu inte för andras skull.

Jag har dessutom varit med i ett forskningsprojekt för paniksyndrom vilket varit rätt krävande inte minst då inte känns klassat som en "sjukdom" utan någon som ska botas via självhjälp och i stort sett lika tabubelagt som alkoholism..och mer relaterat till kvinnor än män.

Jag kommer i morgondagens blogg att gå mer in på vad panikattacker och paniksyndrom innebär för mig. Har efter 3 månaders tät kontakt med psykolog 2 ggr i veckan nu skrivit i ett formulär på 27 sidor som ska lämnas in idag. Fortsättning följer imorgon.

1 kommentar:

Anonym sa...

Att detta finns känner man av när man får ett "anfall". Tyvärr kan man inte ställa in så det kommer just när man träffar de som inte tror på det. Kunde man det så skulle de kanske säga som en i sjukvården sa: "Detta var det värsta jag sett under mina 30 år i psykiatrin". Det var mig han såg.