< div id=”header ”>< / div>

tisdag 21 februari 2012

Går det att använda knäppgökar i arbetslinjen?


Då jag lider av panikångest har jag anmält mig till ett forskningsprojekt. En bra beskrivning finns här av Mats Humble i pdf-format. Jag tänker inte fördjupa mig mer i min blogg mer än att de som är intresserade bör klicka på länkarna som är markerade för mer information.Dock är det meningen att jag ska stå till arbetslinjens förfogande och har ännu inte sökt nån läkarkontakt för mina fobier.

Att nu de som "verkligen" är sjuka och inte inbillningssjuka som jag har problem kan jag förstå.En obstruerande socialförsäkringsminister Ulf Kristoffersson hotas av misstroendevotum om inte de gamla sjuklönereglerna återställs. Vad gäller den "inbillade sjuke" jag själv som ingår i arbetslinjen utan lön och inte heller är sjukskriven befinner jag mig i en bubbla att vare sig vara det ena eller det andra. I vilket fall som helst undrar jag om de VERKLIGT sjuka förstår oss "inbillningssjuka"? Tror inte det!

Inga kommentarer: