< div id=”header ”>< / div>

torsdag 20 januari 2011

Jag - en fristående grön bloggare!

Som bloggare hade jag en ambition att utifrån min kandidatur på miljöpartiets listor inför valet skapa ett intresse vad det innebär att kandidera och vad som rör sig i mitt huvud. Efter valet hade jag en viss nedtrappning efter valet och jag bedömdes som person vara mindre intressant.

Ser att andra bloggare gjort samma reflektion och gjort liknande bedömningar. Att vara ersättare i en kommunförsamling med ett parti i minoritet är inte mycket att komma med som partibloggare. Insynen i politiken är ganska undermålig. Efter att genomlyst lokalt och regionalt vad som finns på partiets hemsidor: lokalt och regionalt och lokalt förstår jag att det är GITTAN jag ska användas som medlem.


Går jag in på mp.riks står det så här (tag kontakt med din lokalavdelning och regionorganisation) och mp.riks startsida ser ut så här. facebook alltså.


Efter lite mer studier i facebookanvändning och sociala medier är det lätt anarki men strukturer har bildats. Jag finner att ingen av "mina" lokal- och regionpolitiska partivänner är speciellt attraherade av sociala medier efter valet. Undantag finns: Av de bloggare som finns är jag den som frekvent försökt hålla ställningarna bäst. Jag finner därför den lista som finns på mp:s hallandssida en smula inaktuell och i protest som grön bloggare lämna mitt uppdrag i länet och bli en fristående grön bloggare.

1 kommentar:

Bengt Bertilsson sa...

Du var bara en vapendragare och har nu tvingats inse att det är baksmälla man får efteråt och att gräset var inte grönare på andra sidan