< div id=”header ”>< / div>

fredag 9 oktober 2009

GRÖNT - ger miljöpartiet riksdagsplats i Halland!

Jag läser medlemstidningen GRÖNT http://mp.se/templates/Mct_177.aspx?number=166792 som just nu ger Miljöpartiet i Halland en riksdagsplats om läget för 2006 står sig och allting är som förut.

Nu är inte världen som 2006 men alla valda ledamöter är valda utifrån de förutsättningarna som gällde i det valet. Gävleborgs län behåller riksdagsplatsen även om Halland idag skulle haft den enligt GRÖNT.

Sitter just nu i en valberedning i länet där faktorer bakåt, nuläget och framåt måste värderas. Själv vill jag tänka framåt 2010-2014 men det vet jag ingenting om. Lättare att tänka bakåt men då blir jag deprimerad. Enklast är att tänka i nuläget då vet jag hur världen ser ut och att Obama har fått fredspris. Då kan jag känna mig lycklig!

I morgon är det valberedningsmöte och utgår jag från gårdagen då är det lätt att bli deprimerad så jag tror på att läget då och sedan tänka framåt gör att jag mår bättre. Faktiskt har ingen valberedning i länet lyckats få in någon till riksdagen sedan 1994 men ändå är pressen på oss i valberedningen större än tidigare. Just nu kommer den från vår egen medlemstidning GRÖNT!

Inga kommentarer: